Digital Transformation Solutions (DTS)

حلول التحول الرقمي

Digital Transformation Solutions (DTS) elevates business success through real-time insights, transforms essential, real-time information, and effectively manages intensive customer interactions, which are crucial for success in today’s competitive landscape. We are committed to being your proactive digital partners, offering specialized consulting services that span the entire range of technical and functional lifecycles.

 

We empower you to confidently navigate critical strategic, transformational, and investment decisions, ensuring your success at every stage of the journey. Our mission is to enhance your business operations by eliminating unnecessary steps and optimizing overall performance. In partnership with our global associates, we offer digital transformation solutions that target various aspects of business performance and operational excellence. Our services include strategy development, deployment, operations management, digital transformation initiatives, paperless technologies, and business process management.

 

حلول التحول الرقمي تعمل على الارتقاء بنجاح الأعمال من خلال الرؤى في الوقت الفعلي, إن تحويل المعلومات الأساسية في الوقت الحقيقي وإدارة تفاعلات العملاء المكثفة بفعالية أمران ضروريان لتحقيق النجاح في المشهد التنافسي اليوم ونحن ملتزمون بأن نكون شركاءك الرقميين الاستباقيين، ونقدم خدمات استشارية متخصصة تغطي مجموعة كاملة من دورات الحياة التقنية والوظيفية

 

نحن نمكّنك من اتخاذ القرارات الاستراتيجية والتحويلية والاستثمارية الحاسمة بثقة، مما يضمن نجاحك في كل مرحلة من مراحل رحلتك. مهمتنا هي تعزيز عملياتك التجارية من خلال التخلص من الخطوات غير الضرورية وتحسين الأداء العام. بالشراكة مع شركائنا العالميين، نقدم حلول التحول الرقمي التي تستهدف مختلف جوانب أداء الأعمال والتميز التشغيلي. تشمل خدماتنا تطوير الاستراتيجية، والنشر، وإدارة العمليات، ومبادرات التحول الرقمي، والتقنيات اللاورقية، وإدارة العمليات التجارية

 

The Consulting & Systems Integration (CSI)

الاستشارات وتكامل الأنظمة

The Consulting & Systems Integration (CSI) specializes in driving digital transformation strategies and directions to revolutionize how businesses operate and deliver customer value. Our team of skilled consultants and global partners excel in technical and functional areas, empowering our clients to make critical, strategic, and transformational business decisions with confidence and authority. With our knowledge and support from partners, we can help you achieve your strategic vision and maximize your digital potential. We are ready to assist in your business transformation and help identify new opportunities while making a positive impact on society, CSI benefits:

  • Enhances strategic decision accuracy & productivity while eliminating duplicated efforts such as data entry, retrieval, and collection.
  • Adapts to evolving business requirements simplifies integration with third-party solutions, and supports real-time issue recognition and resolution from any device or geographical location, facilitating faster decision-making.
  • Enhances data security through single sign-on functionality, enabling seamless user access and switching between applications, thereby reducing IT support time and enabling rapid activation and deactivation of multiple system accesses and access levels.

نختص في قيادة استراتيجيات وتوجهات التحول الرقمي لإحداث ثورة في كيفية عمل الشركات وتقديم القيمة للعملاء. يتفوق فريقنا من الاستشاريين المهرة والشركاء العالميين في المجالات التقنية والوظيفية، مما يمكّن عملاءنا من اتخاذ قرارات الأعمال الاستراتيجية والتحويلية الحاسمة والاستراتيجية بثقة وسلطة. من خلال معرفتنا ودعم شركائنا، يمكننا مساعدتك في تحقيق رؤيتك الاستراتيجية وتعظيم إمكاناتك الرقمية. ونحن مستعدّون للمساعدة في تحول أعمالك والمساعدة في تحديد الفرص الجديدة مع إحداث تأثير إيجابي في المجتمع, مزايا الخدمة الاستشارية:

  • تعزيز دقة القرارات الاستراتيجية والإنتاجية والتخلص من الجهود المكررة مثل إدخال البيانات واسترجاعها وجمعها.

  • التوافق مع متطلبات العمل المتطورة، وتبسيط التكامل مع حلول الجهات الخارجية، ودعم التعرف على المشكلات وحلها في الوقت الفعلي من أي جهاز أو موقع جغرافي، مما يسهل عملية اتخاذ القرار بشكل أسرع.

  • تعزيز أمن البيانات من خلال وظيفة تسجيل الدخول الموحد، مما يتيح الوصول السلس للمستخدم والتبديل بين التطبيقات، وبالتالي تقليل وقت دعم تكنولوجيا المعلومات وتمكين التفعيل والتعطيل السريع لعمليات الوصول إلى النظام ومستويات الوصول المتعددة.

 

The Consulting & Systems Integration Scope includes the following, but is not limited to:

  • Managing business profit & loss (P&L) to drive revenue recognition, identify new revenue opportunities, drive productivity KPIs (SLAs & availability), and ensure deployments within revenue and cost budgets.

  • Leading ICT requirements collection, defining solution scopes, coordinating solution deployment activities, establishing plan/timescale agreements, assessing resource needs, and developing RFP/RFS.

  • Develop cost-effective solutions, integrating digital technologies across various business performance and operational areas, including strategy, deployment, operations, paperless processes, business process mgmt, electronic communications, electronic archiving, correspondence tracking mgmt, and cybersecurity technologies.

  • Act as MSP’s single point of ownership and accountability, handling incident escalations, and managing resolving parties (partner capabilities and resources).

  • Manage ICT services deployment and operation, liaising between executives, technology resources, and vendors within complex multi-cultural and cross-functional matrix organizations.

  • Conduct Business Reviews, define business ICT Services and Support Strategies, and drive ITIL service mgmt (ITSM) standards within your organization.

يشمل نطاق خدمة الاستشارات وتكامل الأنظمة ما يلي، على سبيل المثال لا الحصر:

  • إدارة أرباح وخسائر الأعمال لتعزيز تحقيق الإيرادات، وتحديد فرص الإيرادات الجديدة، ودفع مؤشرات الأداء الرئيسية للإنتاجية (اتفاقيات مستوى الخدمة والتوافر) ، وضمان النشر في حدود ميزانيات الإيرادات والتكاليف.

  • ريادة عملية جمع متطلبات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات، وتحديد نطاقات الحلول، وتنسيق أنشطة نشر الحلول، ووضع خطة/اتفاقيات الجدول الزمني، وتقييم الاحتياجات من الموارد، وتطوير طلبات تقديم العروض/طلبات تقديم العروض.

  • تطوير حلول فعالة من حيث التكلفة، ودمج التقنيات الرقمية في مختلف مجالات أداء الأعمال والمجالات التشغيلية، بما في ذلك الاستراتيجية والنشر والعمليات والعمليات غير الورقية وإدارة العمليات التجارية والاتصالات الإلكترونية والأرشفة الإلكترونية وإدارة تتبع المراسلات وتقنيات الأمن السيبراني.

  • العمل كنقطة وحيدة لمزوِّد الخدمات المُدارة والمساءلة، والتعامل مع حالات تصعيد الحوادث، وإدارة الأطراف التي تتولى حلها (قدرات الشركاء ومواردهم(

  • إدارة تنفيذ خدمات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات وتشغيلها، والاتصال بين المديرين التنفيذيين وموارد التكنولوجيا والبائعين داخل منظمات مصفوفة معقدة متعددة الثقافات والوظائف.

  • القيام بمراجعات الأعمال، وتحديد استراتيجيات خدمات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات ودعم الأعمال، وقيادة معايير إدارة خدمات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات داخل شركتك.

 

Workflow & Process Automation Mgm’t (WPA)

أتمتة سير العمل والعمليات الإدارية

The Workflow & Process Automation Management (WPA) service is designed to thoroughly examine current business processes, rationalize them, streamline workflows, create sequential checklists, and automate manual and labor-intensive tasks where software can execute more efficiently & rapidly. This initiative aims to endorse enhancements that align with business goals, specifying processes, workflows, checklists, actions, and steps that organizations and individuals need to follow for each phase of the process. Moreover, W&PA involves building a proof of concept (POC) model to visualize the suggested methods to improve business efficiency for a single department or the entire organization.

 

Ultimately, W&PA implementation results in clearer responsibilities, heightened awareness of employees' work boundaries and responsibilities, a reduction in human errors through automation, increased productivity, and lower costs due to properly communicated tasks, driving employee productivity and reducing the time spent on organizational issues, thus resulting in improved output within reduced time or cost.

 صُممت خدمة إدارة سير العمل وأتمتة العمليات لفحص سير العمل والعمليات الحالية بدقة وترشيدها وتبسيط سير العمل وإنشاء قوائم مراجعة متسلسلة وأتمتة المهام اليدوية والمهام التي تتطلب عمالة كثيفة حيث يمكن للبرامج تنفيذها بكفاءة وسرعة أكبر. تهدف هذه المبادرة، إلى إقرار التحسينات التي تتماشى مع أهداف العمل، وتحديد العمليات وسير العمل وقوائم المراجعة والإجراءات والخطوات التي تحتاج المؤسسات والأفراد إلى اتباعها في كل مرحلة من مراحل العملية. علاوة على ذلك، تتضمن بناء نموذج لإثبات المفهوم لتصور الطرق المقترحة لتحسين كفاءة الأعمال لقسم واحد أو المؤسسة بأكملها

 

في المحصلة، ينتج عن تبني وتنفيذ خدمة مسؤوليات أوضح، وزيادة الوعي بحدود عمل الموظفين ومسؤولياتهم، وتقليل الأخطاء البشرية من خلال الأتمتة، وزيادة الإنتاجية، وانخفاض التكاليف بسبب التواصل الصحيح للمهام، مما يؤدي إلى زيادة إنتاجية الموظفين وتقليل الوقت المستغرق في القضايا التنظيمية، وبالتالي تحسين المخرجات في غضون وقت أو تكلفة أقل.

The service scope establishes the fundamental components of an organization, defining a series of structured and repeatable activities, and continuously evaluating the efficiency of these processes involves several significant aspects:

  • Business Process Mapping (BPM): This entails visualizing and analyzing business processes to gain a comprehensive understanding of how the business operates.

  • Business Process Improvement (BPI): This involves the analysis, review, and enhancement of existing business processes. It encompasses the identification of inefficiencies, process redesign, and benchmarking against initial metrics. This phase results in an overall increase in productivity by reducing process time, enhancing output quality by minimizing defects/errors and eliminating wasteful processes.

  • Business Process Re-Engineering (BPR): This phase centers on the analysis of workflows to identify inefficient processes and the utilization of new technology or methodology to reinvent core business processes, thereby improving product output, quality, and cost-effectiveness.

  • Business Process Automation (BPA): BPA involves automating business processes through technology, enabling businesses to reduce costs and enhance productivity. This phase encompasses the identification of areas where software can significantly improve and speed up processes, automating processes and workflows such as document approval and employee onboarding.

  • BPM Software (BPMS): Selecting the appropriate BPMS tool is essential for effectively mapping, optimizing, and streamlining processes. A suitable BPMS tool includes built-in process standardization, drag-and-drop process design, process improvement, process automation, and integration capabilities.

نطاق الخدمة يتضمن إنشاء المكونات الأساسية للمؤسسة، وتحديد سلسلة من الأنشطة المنظمة والقابلة للتكرار، والتقييم المستمر لكفاءة هذه العمليات عدة جوانب مهمة:

  • تخطيط عمليات الأعمال: يستلزم ذلك تصور وتحليل العمليات التجارية للحصول على فهم شامل لكيفية عمل الأعمال.

  • تحسين عمليات الأعمال: ينطوي ذلك على تحليل ومراجعة وتحسين عمليات الأعمال الحالية. وتشمل تحديد أوجه القصور، وإعادة تصميم العمليات، وقياسها بالمقاييس الأولية. وتؤدي هذه المرحلة إلى زيادة شاملة في الإنتاجية من خلال تقليل وقت العملية وتحسين جودة المخرجات عن طريق تقليل العيوب/الأخطاء والتخلص من العمليات المهدورة.

  • إعادة هندسة عمليات الأعمال: تركز هذه المرحلة على تحليل تدفقات العمل لتحديد العمليات غير الفعالة واستخدام تكنولوجيا أو منهجية جديدة لإعادة ابتكار عمليات الأعمال الأساسية، وبالتالي تحسين مخرجات المنتج والجودة وفعالية التكلفة.

  • أتمتة عمليات الأعمال: تتضمن أتمتة العمليات التجارية من خلال التكنولوجيا، مما يمكّن الشركات من خفض التكاليف وتعزيز الإنتاجية. تشمل هذه المرحلة تحديد المجالات التي يمكن للبرمجيات فيها تحسين العمليات وتسريعها بشكل كبير، وأتمتة العمليات وسير العمل مثل الموافقة على المستندات وإعداد الموظفين.

  • برمجيات إدارة عمليات إدارة الأعمال: اختيار الأداة المناسبة لنظام إدارة عمليات إدارة الأعمال أمر ضروري لتخطيط العمليات وتحسينها وتبسيطها بفعالية. تتضمن أداة نظام إدارة المناسبة توحيدًا مدمجًا للعمليات وتصميم عمليات السحب والإفلات وتحسين العمليات وأتمتة العمليات وقدرات التكامل